my life

my life

Wednesday 6 July 2011

aku dan kuala gula..

hurm...jumpa lagi..
hari ini aku bersama kawan2 praktikal dan diringi 2 orang pgwai bergerak ke kola gula perak...tujuannya nak beri taklimat tuk kenalkan c-hook...taw ke pa tue c-hook?c-hook nie mata pancing utk tangkap ikan  aka rawai ikan..selalu nelayan guna j-hook...kami 4 orang ja yg bagi iaitu en roshidi,en shahrum ,sy n lah....sbb tue kami g sitiawan tgk kanvas dah siapke belum pastu g pantai remis tgk pukat..kat situ la aku tgk bubu NAGA...panjang bebenor...

bersama kawan2 praktikal n pgwai2 FRI


di pusat konservatif burung
pastukan kami singgah p tempat pusat konservi hidupan liar..tgk burung2...okla..bnyak gak input yg sy dapat..
pastu sesi taklimat mula2 en roshidi..pastu kawan sy,Lah plak ambik..smart kot lah..stail kot..dah mcm pegawai dah..Tahniah Lah...pastukan aku plok..huhuhu...mula2 ok ja..sesi kenalkan diri..video plak wat hal..nak wat rumusan mcm na kalau tak view video...ngan sound system..maybe xtension tak smpai untuk speaker...pastu sy stop la..sambung encik shahrum n en roshidi..
ngah tuggu turn time nie..yang blakang penyokong2 kami hehhee..tq support aku n lah yer..

pastu terubat la depa bg adiah td heheheh..cenderahti sikit da mkan2..
napa muka si ara nie da bnyak sgt...pas makn terus balik,,,but kami singgah di jeti kuala gula
kat sini kami tengok alat untuk tangkap kerang yang dipanggil tangguk kerang
nie la tangguk kerang yer...

tetiba da apek nie mai...dia ingat kami nak mai spotcheck kot..dia kta nie mukan salah punya ...takut gila cina tue..tapi kami ckp la just sja ja nk tgk..pastu minta dia terang la skit sal kerang mengkerang hahhaa
then pastu kmi pun trus balik Sri Manjung
pa yg aku dapt td nasihat dan pesanan dr en roshidi.
."kita sebagai penceramah mesti pastikan semua xtension,slide,PA system mesti ada,jgn harapkan panganjur sediakan"
aku terima ja sbb aku first time depan public n kita blaja...terimakasih sbb bg kami pluang nie...susah n mukan senang nak dapat,,,
ni ja untuk malam nie..
k salam...
oyasuminasai...

No comments:

Post a Comment